ΕΤΣΙ ΠΟΡΕΥΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΚΟΥΦΑΛΑ ΝΕΚΡΟΘΑΦΤΗ!

ΦΙΛΟΣΟΦΗΜΕΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΕΣ ΕΚ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ ΣΤΟΜΑΤΟΣ

Εδώ υπάρχουν σύνδεσμοι για να διαβάσετε τις φιλοσοφημένες φιλοσοφίες...
Μέρος 1ο
Μέρος 2ο
Μέρος 3ο

Τρίτη, 24 Μαρτίου 2009

ΙΤΑΛΙΑ: ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Η Ιταλίδα υπουργός Παιδείας, Μαρία Στέλλα Τζελμίνι, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, έκανε γνωστό ότι «από το νέο σχολικό έτος 2010-2011, πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή νέος κανονισμός που θα περιορίζει την παρουσία των αλλοδαπών μαθητών, στα ιταλικά σχολεία: βάσει του νέου μέτρου ότι τα παιδιά των μεταναστών δε θα μπορούν να ξεπερνούν το 30%, επί του συνόλου μαθητών της κάθε τάξης».
Η Ιταλίδα υπουργός, πρόσθεσε, επίσης, ότι «ο νέος κανονισμός θα αρχίσει να εφαρμόζεται πειραματικά, από την επόμενη σχολική χρονιά, αλλά ότι χρειάζονται τουλάχιστον δώδεκα μήνες για να μπορέσει να επεκταθεί σε όλα τα σχολεία».
Η κ. Τζελμίνι, μιλώντας με τους δημοσιογράφους, αναφέρθηκε στην περίπτωση του δημόσιου δημοτικού σχολείου της Ρώμης, Κάρλο Πιζακάνε, στο οποίο, σε σύνολο 180 μαθητών, οι 165 προέρχονται από οικογένειες μεταναστών. «Περιπτώσεις σαν και αυτή πρέπει να μας κάνουν να προβληματισθούμε. Η γνώση της ιταλικής γλώσσας και του Συντάγματος της χώρας, είναι στοιχεία απαραίτητα για την ένταξη των παιδιών», πρόσθεσε η επικεφαλής του ιταλικού υπουργείου Παιδείας.
Οι αντιδράσεις στο σχέδιο Τζελμίνι, είναι ποικίλες και ετερόκλητες. Η δημοτικός σύμβουλος του Μιλάνου για εκπαιδευτικά θέματα, Μαριολίνα Μογιόλι, θεωρεί ότι «οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν από την υπουργό μπορούν να εφαρμοσθούν. Φθάνει να επανακαθορισθούν οι περιοχές από τις οποίες το κάθε σχολείο αντλεί τους μαθητές του».
Το συνδικάτο Cgil, όμως, το μεγαλύτερο της χώρας, κάνει λόγο για «κίνδυνο εκτοπισμού και υποχρεωτικής μετανάστευσης των ξένων παιδιών, από το ένα σχολείο στο άλλο». Η δε βουλευτής του Δημοκρατικού Κόμματος, Μαρία Κόσια, προσθέτει ότι «θα πρέπει να θεωρηθούν αλλοδαπά, μόνο τα παιδιά που αντιμετωπίζουν ουσιαστικές δυσκολίες με την ιταλική γλώσσα. Επίσης, να βρεθούν παράλληλα οι πόροι για να προσληφθούν δάσκαλοι και καθηγητές ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές, να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους».
Πάντα σε σχέση με την παρουσία ξένων μαθητών στα ιταλικά σχολεία, η Λέγκα του Βορρά, τον περασμένο Οκτώβριο, είχε ζητήσει τη δημιουργία χωριστών τάξεων, για την εκμάθηση των ιταλικών. Μετά, όμως, την αντίδραση της αντιπολίτευσης, εθελοντικών οργανώσεων της καθολικής εκκλησίας και μεγάλου μέρους των διδασκόντων, η πρόταση «πάγωσε». Σύμφωνα με τον Τύπο, ο Ιταλός πρωθυπουργός, Σίλβιο Μπερλουσκόνι, θέλησε να αποφύγει μια περαιτέρω όξυνση στο θέμα αυτό.
Η Ιταλίδα υπουργός Παιδείας, τέλος, ανακοίνωσε παρεμβάσεις και στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης: πρόκειται να μειωθεί, κατά 20%, ο συνολικός αριθμός μαθημάτων που διδάσκονται στα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας, ξεκινώντας από εκείνα που συγκεντρώνουν ιδιαίτερα χαμηλό αριθμό φοιτητών. Όσο για τη φόρμουλα του «τρία συν δυο» ( τρία χρόνια φοίτησης για το βασικό πτυχίο και άλλα δυο για την εξειδίκευση) η οποία υιοθετήθηκε το 2001, σύμφωνα με την Ιταλίδα υπουργό «πρέπει να αναθεωρηθεί, διότι δεν οδήγησε σε σημαντικά αποτελέσματα».


Πηγή: www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: